Bez ohľadu na to, kde nakupujete výrobky na starostlivosť o pleť alebo make-up, nájdete u seba aspoň jeden výrobok, pravdepodobne aj viac, ktoré ste si kúpili na základe falošných a nepravdivých, zavádzajúcich, alebo prehnaných, až absurdných tvrdení o kozmetike v reklame.
5 najfalošnejších kozmetických tvrdení, aké som počula…
Aj vy patríte do tohto klubu? Podľa mňa všetci patríme. Už len keď máme nakresliť Mikuláša a dáme mu červený oblek, tak sme podľahli marketingu, veľmi dobrému marketingu…😊 Mnohé kozmetické spoločnosti uvádzajú tvrdenia, ktoré sú príliš dobré na to, aby boli pravdivé, len aby upútali vašu pozornosť.
Určite sa teraz pýtate: A čo predpisy o pravdivosti reklamy? Ako to, že to týmto značkám prechádza? Darmo… Vedia, ako na to… Na základe desaťročia trvajúceho výskumu tohto fascinujúceho, niekedy frustrujúceho odvetvia kozmetiky, rozbíjam päť najfalošnejších kozmetických tvrdení, aby ste si mohli nabudúce vybrať lepší produkt.
Tvrdenie o kozmetike – výrobok je hypoalergénny
„Hypoalergénny“ má naznačovať, že výrobok pravdepodobne nespôsobuje alergické reakcie, a preto je vhodnejší pre citlivú pokožku. Nie je to pravda… a tu je dôvod: Na určenie toho, či je výrobok hypoalergénny, neexistujú žiadne schválené testovacie metódy, obmedzenia týkajúce sa zložiek, predpisy, usmernenia, pravidlá alebo postupy akéhokoľvek druhu.
Ďalší dôkaz: Preskúmaných je stovka výrobkov označených ako „hypoalergénny“ alebo „vhodný pre citlivú pokožku“, ktoré obsahujú vážne problematické zložky schopné vyvolať senzitívnu reakciu.
Momentálne, neexistujú žiadne normy alebo definície, ktoré by upravovali používanie pojmu hypoalergénny. Tento pojem môžu používať spoločnosti, ako im vyhovuje.
Čo teraz? Namiesto toho, aby ste sa zamerali na nákup „hypoalergénnych“ výrobkov, uistite sa, že sa vyhýbate výrobkom, ktoré obsahujú zložky citlivé na pokožku, ako sú vonné látky (či už prírodné alebo syntetické), denaturovaný alkohol, laurylsulfát sodný, vonné rastlinné oleje, ale aj ako je ruža a levanduľa, a všetky formy mäty a citrusov. Tieto zložky sa vyskytujú v mnohých výrobkoch a všetky sú pre pokožku problematické, bez ohľadu na to, čo sa o výrobku uvádza.
Viem, že senzibilizujúce zložky sú veľkým problémom pre všetky typy pokožky – preto je potrebné vyrábať produkty tak, aby nedráždili. Som rada, keď vidím kozmetickú spoločnosť, ktorá si dá na tom záležať, pretože takýto produkt je to najlepšie pre našu pokožku.
Môj tip: Ak máte mimoriadne citlivú, začervenanú pokožku, naša rada od Anna Brandejs môže byť tou najlepšou voľbou, ktorá upokojí začervenanie a prinesie upokojujúcu úľavu.
Tvrdenie – nekomedogénna alebo neupcháva póry
Naozaj nemôžete dôverovať žiadnemu výrobku, ktorý o sebe tvrdí, že je „nekomedogénny“ (alebo s menej bežným názvom „neaknegénny“), pretože rovnako ako pre hypoalergénny, ani pre tieto pojmy neexistujú nikde na svete schválené alebo regulačné normy.
Keďže neexistujú žiadne usmernenia ani normy, aj ten najhustejší a najmastnejší hydratačný krém môže tvrdiť, že „neupcháva póry“. Vo všeobecnosti platí, že čím je výrobok hustejší, tým je pravdepodobnejšie, že bude upchávať póry.
Môj tip: Ak máte mastnú pleť alebo pleť náchylnú na upchávanie, vyhnite sa produktom s hustou krémovou konzistenciou. Hľadajte výrobky s tekutou, gélovou alebo veľmi ľahkou textúrou séra, prípadne s riedkou konzistenciou pleťového mlieka na báze vody. Vo všeobecnosti platí, že výrobky s redšou textúrou majú menšiu pravdepodobnosť upchatia pórov alebo zhoršenia vyrážok.
Tvrdenie o kozmetike – Kozmeceutické produkty
Počuli ste o takýchto produktoch? Mne to evokuje skôr „kozmické“ 😊… No, ale slovo „kozmeceutický“ je kombinácia slov „kozmetický“ a „farmaceutický“ a bolo vymyslené na označenie kozmetických výrobkov, ktoré majú mať určitý (preukázaný alebo aj nie) špeciálny prínos na našu pleť nad rámec bežnej kozmetiky.
Je to pravda? Ee…☹ Je to len ďalší marketingový termín bez akejkoľvek regulácie alebo noriem. To znamená, že akákoľvek značka (či už z ordinácie lekára, salónu alebo medicínskych kúpeľov) môže svoje výrobky označiť ako kozmeceutické bez ohľadu na to, čo obsahujú. Nikde na svete neexistujú žiadne kozmeceutické zložky. Môžu byť produkty s vyššou koncentráciou aktívnych látok, ale stále nepatria medzi liečivá? Baby, čítajte s porozumením.
A čo rôzne „rady“ zložiek? Rôzne rady určite existujú, ale ich používanie nie je obmedzené len na najdrahšie značky alebo na značky predávané len estetikmi alebo dermatológmi. Všetky kozmetické rady majú prístup k úplne rovnakým zložkám a používajú sa v celom kozmetickom priemysle. Ide ozaj iba o % použitej zložky.
Tvrdenie – Prírodná starostlivosť o pleť
Čoraz viac firiem starostlivosti o pleť uvádza, že ich výrobky sú vyrobené výlučne z prírodných zložiek, čo naznačuje, že prírodné je najlepšie a všetko, čo nie je 100 % prírodné, je škodlivé. V skutočnosti síce existuje množstvo prírodných zložiek starostlivosti o pleť, ktoré sú pre pleť fantastické, ale je aj veľa takých, ktoré môžu pleti skutočne uškodiť a brániť jej v tom, aby vyzerala a cítila sa mladšia, medzi nimi aj esenciálne oleje (ktoré sa často objavujú v „prírodných“ produktoch starostlivosti o pleť).
K zmätku prispieva aj to, že niektoré rady, ktoré sa oháňajú prírodným statusom, obsahujú aj syntetické zložky. Hoci, to nie je v žiadnom prípade zlé, zavádza nás to…
Ďalším problémom je, že neexistuje žiadna národná ani globálna norma o tom, čo presne „prírodný“ vôbec znamená, takže v mnohých prípadoch ide o dohady a je na jednotlivých spoločnostiach, ako si to zadefinujú.
Tvrdenie o kozmetike – Špeciálne zloženie pre zrelú pleť
Toto tvrdenie sa už tak často nepoužíva, ale stále sa objavuje. Hlavným problémom je, že kozmetické spoločnosti vždy definujú „zrelú pleť“ ako pleť, ktorá nastáva v nejakom veku, zvyčajne po 50. roku života, kedy zrazu máte začať používať akýkoľvek bohatý, ťažký krém, ktorý propagujú.
V skutočnosti môžu s mastnou pleťou a vyrážkami bojovať ľudia v každom veku (vrátane ľudí nad 50 rokov), preto im univerzálny prípravok na „zrelú pleť“ nevyhovuje. Vek sám o sebe, nie je typom pleti. Iste, problémy s pleťou, ako sú vrásky, nerovnomerný tón pleti a strata pevnosti, sa s vekom prejavujú dôslednejšie, ale to platí aj pre ľudí vo veku 30 a 40 rokov.
Neexistujú žiadne špeciálne normy, na základe ktorých by výrobky označené ako „pre zrelú pleť“ alebo „zabraňujúce starnutiu“ boli lepšie ako výrobky určené pre iné typy pleti alebo problémy. Väčšina výrobkov predávaných pre zrelú pleť sú len príliš zvláčňujúce hydratačné prípravky, ktoré môžu, ale nemusia obsahovať obnovujúce zložky, ktoré starnúca pleť potrebuje. Preto je chybou, nechať sa viesť pri rozhodovaní o kúpe iba týmto tvrdením.
Ešte moja poznámka: proces menopauzy spolu s niektorými lekárskymi zákrokmi spôsobuje úbytok estrogénu, čo má za následok problém nazývaný estrogén-deficientná pleť. Nedostatok estrogénu urýchľuje viditeľné príznaky starnutia, ako je strata pevnosti, nerovnomerný tón, vrásky a krepovaná pokožka. Riešením v tomto prípade je vyhľadávať produkty s obsahom fytoestrogénov, ktoré sa špecificky zameriavajú na pleť s nedostatkom estrogénu, a nie len produkty, ktoré o sebe tvrdia, že sú určené pre „staršiu pleť“ a sú vyrobené bez ohľadu na túto skutočnosť. Mne a vám veľmi pomáha produkt PROBIO WOMAN. Prečítajte si o ňom viac
Verím, že som vám pomohla sa zorientovať a vysvetlili sme si tie najfalošnejšie pojmy a už nebudeme slepo dôverovať dobre znejúcim marketingovým sloganom.
Kúpili ste si niečo, pretože to dobre znelo? Akú máte skúsenosť s tým produktom? Dajte mi vedieť do komentára… 😊
Iveta
A nezabudnite sa pridať k nám na Facebook…
Toto sú moje top produkty, ktoré vždy používam a nedám dopustiť. Clarity peptides v lete= menej lesklé čelo a pigmentových škvŕn. C Hyal Anna Brandejs je sérum s vitamínom C, a pre mňa to znamená dobre hydratovanú pokožku s náložou vitamínu C=menej škvŕn. Pigment solution denný krém od Heliocare, celý rok bez pardonu…