Trpíte melasmou a nadmernou pigmentáciou? Zbavte sa zápalu a stavte na antipigmentačné potraviny

ako sa stravovať, ak trpíte melazmou

Strava a životný štýl sú úzko späté so stavom vašej pokožky, a teda aj s jej ochoreniami. Melazma či hyperpigmentácia môžu byť priamo ovplyvnené tým, čo konzumujete. Povieme si zopár tipov, ako sa správne stravovať, ak nimi trpíte.

V niektorých prípadoch môže strava tieto problémy dokonca spôsobovať. Povrchové ošetrenie môže nežiaduce javy ako melazma zmierniť, kompletne sa jej zbavíte až vtedy, keď odstránite príčinu jej vzniku.

čo spôsobuje melazmu a hyperpigmentáciu

Aby sme pochopili spojitosť medzi stravou a melazmou, je potrebné porozumieť, čo spôsobuje hyperpigmentáciu.

Melazma je zápal nachádzajúci sa hlboko v pokožke, ktorý je spôsobený vnútornými a vonkajšími javmi:

  • hormonálna nerovnováha
  • hormonálne zmeny počas tehotenstva a dojčenia
  • antikoncepcia (tabletky, injekcie, náplasti)
  • hormonálna terapia, aj prírodná (progesterónové krémy a doplnky)
  • IUD
  • vysoký krvný tlak
  • problémy so štítnou žľazou
  • vystavovanie sa slnku
  • slnečné poškodenie
  • vysoké teploty (interné a externé)

Melazma sa začína zápalom. Ak sa u vás hĺbkový zápal nenachádza, vyššie spomenuté faktory by nemali spôsobiť melazmu a pigmentáciu. Aby ste teda porazili melazmu, je potrebné zbaviť sa ZÁPALU.

ako mi v tom pomôže strava?

Melazma je spôsobená hĺbkovým zápalom a správne zloženie stravy môže pomôcť k jeho zmierneniu. Nie je náročné sa zápalu zbaviť, treba len vedieť, ako na to (a pravidelne to dodržiavať). Okrem zmiernenia melazmy vám to prinesie celkové zlepšenie stavu pleti, rýchlejšie hojenie, menej začervenania, zlepšenie textúry a zmiernenie znakov starnutia.

ideálna strava, alebo čo treba zmeniť

Jedzte skutočné potraviny

Ako sme už konštatovali, melazma je spôsobená zápalom hlboko vo vnútri pokožky. Tento zápal môže byť spôsobený hocičím, čo dráždi a stresuje telo alebo ho vyvádza z rovnováhy. Nekvalitné jedlo, spracované potraviny, umelé sladidlá, dochucovadlá, farbivá a iné chemické aditíva nepatria do zdravej stravy. Človek by mal konzumovať skutočné, prírodné, výživné a čerstvé potraviny. Začnite teda jesť stravu, ktorá obsahuje telu prospešné živiny, aby mohlo opäť správne fungovať.

Ako zatočiť s neželanou pigmentáciou pokožky. Vyhnite sa škvrnám toto leto!

Ideálnym módnym doplnkom najmä v lete je žiarivá a bezchybná pokožka. Pre mnohé z nás je však toto krásne slnečné obdobie príčinou neželanej pigmentácie a škvrnitosti. Jej prevencia je oveľa jednoduchšia ako samotná liečba, preto by ste jej mali venovať dostatočnú pozornosť.

Read more

Zdá sa to ako jednoduché a zjavné riešenie, niektorí ľudia sú však takí závislí na spracovaných potravinách a zložkách, že neberú ohľad na to, ako škodia ich telu a pokožke.

Jesť skutočné potraviny znamená konzumovať ovocie, zeleninu, celozrnné produkty, strukoviny, orechy, semienka, mäso, ryby, vajcia, bylinky, atď. Vaša strava aby mala byť čerstvá, ideálne vami pripravená, za použitia kvalitných surovín.

Jedlá, ktoré spôsobujú zápal a ktorým by ste sa mali vyhýbať, sú nekvalitná strava, rýchle občerstvenie, predpripravené jedlá, spracované potraviny, nápoje a ingrediencie. To znamená všetko, čo je z vrecka, konzervy, krabičky či fľašky je pravdepodobne sprocesované. Ak jedlo pochádza z továrne, obsahuje chemické aditíva, dochucovadlá či konzervanty a nemali by ste ho jesť.

zápal spôsobujúce nápoje

Nie len spracovaná strava, ale aj nápoje spôsobujú zápal a telu poskytujú len minimálne živiny. Ak chcete skutočne vyliečiť svoje telo a pokožku, nepite sódu, zabalené ovocné šťavy, energetické nápoje, sladené nápoje, alkohol a kávu. Najzdravšie je piť čistú (filtrovanú) vodu, bylinné čaje a čerstvo vytlačené šťavy.

nejedzte jedlo, na ktoré ste alergickí alebo citliví

Znie to síce ako zbytočná rada, niektorí to skutočne potrebujete pripomenúť. Najmä ak sa jedná o jedlo, ktoré máte veľmi radi a nerobí vám dobre. Konzumáciou takýchto potravín si môžete spôsobiť zápal vedúci až k hyperpigmentácii. Riešenie je jednoduché – takýmto jedlám sa úplne vyhýbať.

znížte príjem karbohydrátov

V prípade mnohých z nás sú melazma a zápal spôsobené hormónmi. Príliš veľa karbohydrátov ovplyvňuje hladinu cukru v krvi a spôsobuje hormonálnu fluktuáciu a nerovnováhu. Ak sa u vás melazma prejavila počas tehotenstva, dojčenia, užívania antikoncepcie, hormonálnej terapie, alebo sa váš stav zhorší počas vášho menštruačného cyklu, je jednoznačne spojená práve s hormónmi.

Kontrola karbohydrátov v strave by vám mohla pomôcť melazmu zmierniť, alebo sa jej dokonca úplne zbaviť. Zníženie príjmu karbohydrátov (najmä rafinovaných) pomôže vyrovnať hladinu hormónov a cukru v krvi, čím zmiernite zápalový proces v pokožke. Je potrebné si však uvedomiť, že karbohydráty nie sú len cukor, ale aj škrob v týchto potravinách:

  • všetky formy cukru a sirupov
  • múka
  • pečivo (chlieb, koláče, krekery, žemle, muffiny, keksy, atď.)

  • cestoviny a rezance
  • čipsy
  • sladkosti
  • dezerty
  • ryžové koláče a napučané obilniny
  • cereálie
  • sóda a sýtené nápoje
  • alkohol
  • ovocné limonády
  • sladené nápoje (energetické nápoje, sladená káva, atď.)

Ak denne konzumujete čo i len jednu/dve z týchto potravín, dajte si na čas prestávku. Výsledky sa dostavia o niekoľko týždňov a budú stáť za to. Ak ich nekonzumujete a aj napriek tomu máte melazmu, zamerajte sa na zdravé karbohydráty vo svojej strave a postupne ich obmedzujte. Takýmito potravinami sú:

  • ovocie (mango, papája, banány, hrozno, ananás, atď.)
  • obilniny (kukurica, ryža, pšeno, pohánka, quinoa, kuskus, pšenica, atď.)

  • múka (pšeničná, ryžová, zemiaková, manioková, kukuričná, pohánková, atď.)

  • strukoviny (hrach, šošovica, fazuľa, atď.)

  • koreňová zelenina (zemiaky, repa, mrkva, tekvica, dyňa, batat, atď.)

  • sladidlá (med, javorový sirup, palmový cukor)

Všetky tieto potraviny sú samozrejme zdravé, ak však trpíte melazmou a už ste bez výsledku vyradili všetky karbohydráty, znížte ich konzumáciu a pozorujte reakciu pokožky. Potraviny zo zoznamu vyššie, ktoré konzumujete takmer každý deň, by mohli byť tou príčinou.

Výsledky neočakávajte cez noc. Závisí od druhu melazmy, ale vo väčšine prípadoch pocítite zmenu po mesiaci. Ak ste tehotná alebo dojčíte a trpíte melazmou, neodporúča sa zníženie príjmu karbohydrátov. Vyraďte spracované potraviny a prijímajte karbohydráty v ich zdravej podobe, ktoré sú nevyhnutné pre správny vývoj dieťaťa. Po pôrode a dojčení, kedy sa upokoja aj vaše hormóny, môžete vyskúšať znížiť ich príjem a uvidíte, či sa váš stav zlepší.

ktoré potraviny je potrebné konzumovať vo väčšom množstve?

Okrem zníženia príjmu karbohydrátov je potrebné zvýšiť príjem prospešných potravín obsahujúcich antioxidanty. Tie redukujú zápal, podporujú bunkovú obnovu a chránia pokožku pred poškodením vplyvom voľných radikálov.

V dnešnej dobe sme neustále vystavovaní znečisteniu a silným UV lúčom. Potrebujeme čo najviac vnútornej a vonkajšej ochrany. Kľúčom sú práve antioxidanty, ktoré získame ideálne z prírodnej stravy.

ZA PIGMENTOVÉ ŠKVRNY MÔŽE ENZÝM TYROSINÁZA. AKO BLOKOVAŤ JEHO TVORBU PRIRODZENE?

Ako isto viete, slnečné poškodenie a vystavenie UV lúčom melazmu zhoršujú. Okrem ochranného oblečenia, opaľovacieho krému a pobytu vo vnútri počas obedných hodín je vhodnou ochranou konzumácia antioxidantov a týchto látok:

  • Vitamín C
  • Vitamín E
  • Vitamín A
  • Resveratrol
  • Flavonoidy
  • Betakarotén
  • Lykopén
  • Luteín
  • Selén

potraviny bohaté na antioxidanty:

  • Bobuľovité ovocie (čučoriedky, brusnice, černice, maliny, granátové jablko, dračie ovocie/pitaya, atď.)

  • Strukoviny (šošovica, fazuľa, kakaové bôby, atď.)

  • Zelenina (paradajky, cibuľa, artičoka, červená kapusta, repa, atď.)

  • Zelená listová zelenina a bylinky (kel, špenát, kapusta, artičoka, cilantro, tymián, bazalka, atď.)

  • Koreniny (kurkuma, škorica, klinčeky, kmín, zázvor, atď.)

  • Orechy (pekanové, brazílske, vlašské, lieskové, atď.)

Najjednoduchší spôsob, ako zistiť, že potravina je bohatá na antioxidanty, je pozrieť sa na jej farbu. Čím je tmavšia (ako pri divoko rastúcich čučoriedkach alebo kurkume), tým viac antioxidantov bude obsahovať.

Ak sa chcete zbaviť melazmy, skombinujte zníženie príjmu karbohydrátov so zvýšením príjmu antioxidantov v ideálne nízkoglykemických potravinách. To znamená, konzumujte viac zelenej zeleniny, farebnej zeleniny, korenín, byliniek, bobuľovitého ovocia, orechov a strukovín. Potraviny typu mrkva či repa obsahujú veľa prírodných cukrov, je teda potrebné konzumovať ich v malých množstvách. Ak máte radi čerstvo odšťavené džúsy, nepite mrkvový, repový či jablkový, skôr kelový, uhorkový či zelerový (je to veľký rozdiel!).

Ak uvažujete nad výživovými doplnkami obsahujúcimi antioxidanty, neodporúčam ich. Zvoľte radšej vyššie spomínané potraviny, sú účinnejšie a bezpečnejšie. Nemáme totiž dostatočnú vedomosť o tom, ako sa jednotlivé potravinové doplnky vstrebávajú a aký majú efekt na pečeň a obličky.

spôsobila zmena stravy zlepšenie vašej melazmy?

Mnoho ľudí zaznamenalo priam drastickú redukciu hyperpigmentácie po tom, čo zmenili svoje stravovanie. Ak ste aj vy zaznačili zmenu, v novo nastolenom režime určite pokračujte. Neprestávajte len preto, že vidíte zlepšenie. Váš stav by sa mohol zhoršiť opäť. Je vysoko pravdepodobné, že ak zlepšíte stravu, životný štýl a starostlivosť o pokožku, zmena sa dostaví a bude stáť za to.

Používajte celoročne sérum s obsahom vitamínu C a Oxyresveratolom. Oxyresveratrol (Oxy-R™) veľmi účinne pomáha minimalizovať nadmernú pigmentáciu kože, zjednocuje tón pleti a zlepšuje celkový vzhľad slnkom poškodenej kože.

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *