Uvoľnená spodná kontúra tváre, ako ju spevniť a zabrániť jej ovísaniu

closeup of a cute young woman lips

Každý z nás starne. To je fakt. Ale starnutie sa dá prirodzene spomaliť, ak budeme vykonávať tie správne cvičenia. Existujú aj kozmetické a chirurgické zákroky, ale tie sú finančne nákladné a a bolestivé. Výsledky sú navyše často sporné. Niekedy vyjdú fajn, niekedy aj nie. Pýtala som sa aj plastického chirurga. Bolo mi povedané, že platysmu neradi operujú, nakoľko bývajú výsledky neuspokojivé a očakávania privysoké.

Ako spevniť ochabnutú kontúru tváre?

Videla som veľa vydarených aj nevydarených chirurgických aj kozmetických zákrokov. Výsledky sú naozaj sporné a ľudia po čase nevyzerajú mladšie, vyzerajú iba ako starší ľudia s aplikovanými výplňami a pri niektorých ľuďoch mi aj napadlo, či z nich netrčí nejaký drôtik, alebo visačka s cenovkou:) 

Pravdou je, že tvárové cvičenia sú behom na dlhšiu trať, výsledky sa naozaj dostavujú pomaly a nepatrne, ale z dlhodobého hľadiska sú tým najlepším čo pre seba môžete urobiť. Nič to nestojí a sú úplne zdarma. 

Vaša tvár rozpráva svoj životný príbeh, vyjadruje emócie a odovzdáva odkaz ostatným, inými slovami, vaša tvár komunikuje za vás. Ako dosiahnuť tvár peknú, prirodzenú? 

Prirodzená tvár 

Cvičenia tváre sú teda jasnou alternatívou kozmetických procedúr. Vybudované svaly pomáhajú nahradiť stratený tuk a kolagén, tiež doplnia stratený objem. 

Pokles pod bradou a v oblasti čeľusti býva bežným problémom u ľudí už okolo 40tky. Ovisnuté laloky nás robia staršími ako v skutočnosti sme.

Ktoré svaly musíme posilniť?

Svaly dolnej čeľuste tváre sú: 

Massetter. Jeden zo svalov, ktorý sa používa pre žuvanie.

Pterygoideus externus. Žuvanie / žuvací sval, ktorý tiež umožňuje otvoriť ústa.

Pterygoideus internus. Žuvací sval, ktorý vám umožní zatvoriť ústa.

Platysma. Tento pás tenkých, širokých svalových vlákien nachádzajúcich sa pod kožou na oboch stranách krku, umožní vám tlačiť svoju dolnú čeľusť dole.

FaceFit program vo forme DVD aj Online

Depressor labii inferioris- sťahovač spodnej pery

Depressor anguliu oris- sťahovač ústneho kútika

Posilnenie týchto svalov pomôže zdvihnúť svaly čeľuste a vytónovať spodnú kontúru tváre.  Nasledujúce cvičenie pomôže vytónovať svaly čeľuste. Nezabudnite, že výsledky sa dostavujú pomaly ale iste, zo začiatku sa budete musieť sústrediť na správnu izometriu, na napnutie a precítenie. Neskôr si všimnete zmeny, jemné ale isté a z dlhodobého hľadiska podstatné. Praxou a pravidelným cvičením naberiete istotu a naučíte sa svaly presne odkrviť a napnúť.

Poďme teda cvičiť

Posaďte sa, chrbát je vystretý a ramená spustené. Šija je uvoľnená.

Vysuňte bradu, hlavu držte rovno.

Spojte pery, počas cvičenia sú zavreté.

Zatlačte čeľusť dole a vysuňte ju zároveň dopredu a napnite svaly. Ústa sú stále zavreté.

Napočítajte do 10 a opakujte 5x.

Cítite napätie v spodnej kontúre tváre.