Nepodceňujte varovné signály na tvári, upozorňujú na problémy v tele

Viete čo vám hovorí vaša tvár?

Na to, ako mlado alebo staro vyzerá vaša tvár, nemá vplyv len to, čoho sa prejedáte. Podľa tradičnej čínskej medicíny (TCM) sa na nej odzrkadľuje práve to, čo sa deje vo vašom tele.

V TCM energia prúdi telom, prostredníctvom niekoľkých kanálov zvaných meridiány. Ak sú v rovnováhe, tešíte sa dobrému zdraviu. Ak sa však kanály zablokujú alebo je zdravie v nerovnováhe, zjavia sa symptómy a všetky meridiány, ktoré súvisia s tým, ako sa stravujete, aký máte stres a s hormonálnymi zmenami, zanechajú rukopis na vašej tvári. Každá jej časť sa vzťahuje k určitému orgánu a disharmónia v našom tele sa prejaví navonok – napríklad ako opuch, zmena farby, zvráskavenie, vyrážky, premastenie, či tvorba šupiniek.

Pozrime sa bližšie na čelo a bradu

Čelo sa spája s trávením. Ako starneme, je bežné, že na čele sa urobia vrásky, ale ak sa zle stravujete a zle trávite, vrásky na čele sa prehĺbia a dokonca sa môžu objaviť aj na mladej pleti. Vrchná časť čela sa spája s meridiánom močového mechúra, stred so žalúdkom a trávením a spodná časť s tenkým črevom.

Po stranách, pozdĺž sánky, sa brada spája s vaječníkmi a reprodukčnými orgánmi. Problémy v tejto oblasti často vyvolávajú hormonálne zmeny a práve tu sa najčastejšie objaví u žien vyrážka v čase pred menštruáciou. Stred brady odráža zdravie čriev, hlavne to, ako sa telo zbavuje toxínov. Ak je toxínov priveľa, upozornia na seba vyrážkami. Prekrvenie v týchto miestach môže naznačovať chronickú zápchu alebo neúplné vyprázdňovanie, čo vytvára v črevách zmätok.

Naštartovať črevnú stenu a povzbudiť ju do práce dokáže istá časť našej stravy. Sú to balastné látky. V tenkom čreve sa netrávia, preto môžu priateľsky zaklopať na stenu hrubého čreva a oznámiť, že je tu čosi, čo by rado putovalo ďalej. Najlepšie pomáha skorocel indický (psyllium) a ešte napríklad slivky. Tieto potraviny obsahujú nielen balastné látky, ale aj zložky, vďaka ktorým sa do čriev presúva viac tekutín, čo zvláčni ich obsah.

Pite viac vody a zvýšte príjem rozpustnej vlákniny. Vláknina absorbuje škodlivé látky v procese trávenia, čím eliminuje ich kontakt so sliznicou a absorbovanie do krvi a tkanív. Prispieva k odstráneniu nánosov a usadenín z vnútornej sliznice čriev, ktoré vznikli v dôsledku nezdravého životného štýlu. Vláknina má dôležité miesto v zdravom stravovaní.

7 dôvodov prečo potrebujeme vlákninu

  • zvyšuje objem stravy v tráviacom trakte, čím navodzuje pocit nasýtenia (viaže vodu aj žlčové kyseliny)
  • zrýchľuje vyprázdňovanie a zmäkčuje stolicu, čím predchádza zápche a tvorbe hemeroidov
  • nie je zdrojom energie, pridaním vlákniny do potravy znižuje jej glykemický index (GI)
  • znižuje vstrebávanie tukov a spomaľuje vstrebávanie cukrov
  • je nevyhnutná pre stabilitu probiotických baktérií, ktoré kolonizujú črevo a pomáhajú rozkladať potravu
  • zabezpečuje dobrú starostlivosť o tráviaci trakt i srdcovo cievny aparát
  • pre krásnu a čistú pokožku, ktorú môžu negatívne ovplyvňovať nebezpečné splodiny kvasiniek a plesní z tráviaceho traktu

Doporučený denný príjem vlákniny predstavuje 25 gramov pre ženy a 32 gramov pre mužov. To predstavuje približne 7 jabĺk, 12 šálok brokolice, či 7 šálok ovsených vločiek. Ak nie ste schopní prijímať stravou dostatočné množstvo vlákniny, pomôcť si môžete s produktom Belly Fyto Detox.

Prírodná kombinácia rozpustnej a nerozpustnej vlákniny, ktorá je obohatená o prírodné extrakty, ľanovú múku, vitamíny skupiny B, C, E. Zvýšením príjmu tekutín a vlákniny, zvýšite aj pohyb čriev a uľahčí sa vyprázdňovanie.

Ďalšími pomocníkmi sú probiotiká a prebiotiká – živé prospešné baktérie a dostatok ich obľúbeného jedla môžu vdýchnuť unaveným črevám nový elán.

Pohyb je veľmi dôležitý. Sedavý typ zamestnania, nepomáha nášmu telu. Ak obmedzíte pohyb, črevá často zlenivejú. Pravidelným pohybom si navyše doprajete poriadnu dávku endorfínov a deň bude hneď o niečo krajší.

Odporúčam prečítať: Telesná mapa akné. Čo znamená na chrbte, krku, hlave či hrudníku.

Súvisiace články