7 jednoduchých jogových asán, ktoré pomôžu zvýšiť postavu

Vysokých ľudí si všimnete ľahko a naša spoločnosť považuje vyššie postavy za atraktívnejšie. Odhliadnuc od genetiky, významnú úlohu pri výške tela zohráva aj výživa a cvičenie. Existujú však spôsoby, ako sa urobiť mierne vyšším aj vo dospelosti. Vyskúšajte 7 jednoduchých jogových asán, ktoré vám môžu pomôcť.

Joga pre vyššiu postavu

Mnoho ľudí sa hrbí – prejavuje tak nedostatok sebadôvery, alebo jednoducho zanedbáva správne držanie tela. Hrbenie sa nás robí nižšími, ako v skutočnosti sme. Joga zlepšuje postavenie tela a naťahuje svaly. Okrem toho relaxuje myseľ a odbúrava stres, čím stimuluje tvorbu rastového hormónu. Čistí a detoxikuje telo, čím umožňuje rast zdravých buniek a hormónov. Všetko toto má vplyv aj na našu výšku a pravidelným cvičením môžete byť mierne vyšší. Možno to vôbec nespozorujete, nejedná sa o drastické zvýšenie, avšak aj tento mierny výsledok stojí za to. Dosiahnuť ho môžete pomocou týchto asán:

Surya Namaskaras (Pozdrav slnku)

Pozdrav slnku je modlitba k slnku ako zdroju všetkého života na zemi. Skladá sa z 12 setov cvikov a je ideálnym zahrievacím cvičením. Najlepšie je cvičiť ho ráno, keď slnko vychádza a na prázdny žalúdok. Tento cvik zlepšuje krvnú cirkuláciu v tele a zabezpečuje správne fungovanie nervov. Stabilizuje činnosť štítnej žľazy, redukuje stres a úzkosť. Zlepšuje flexibilitu chrbtice a posilňuje svaly a kĺby.

Sukhasana (Príjemný sed)

Príjemný sed je jednou z najjednoduchších asán a je vhodný pre ľudí v každom veku. Najlepšie je cvičiť ho ráno ako meditatívnu pózu. Ak budete pokračovať v cvičení iných póz, robte ho nalačno.

Sedieť v tomto sede môžete tak dlho, ako chcete. Jeho benefity sú posilnenie chrbta a streč kolien. Rozosieva v tele a duši pokoj a mier. Uvoľňuje mozog a pomáha zvládnuť preťaženie. Chrbtica sa počas sedu predlžuje a zlepšuje sa aj postavenie tela.

Paschimottanasana (Ohnutý sed)

Táto póza je výborná pre mnoho systémov fungujúcich v tele. Jedná sa o základnú asánu, ktorú je najlepšie cvičiť ráno na prázdny žalúdok.

Ak to nie je možné, cvičte večer, avšak mali by ste byť aspoň 4 – 6 hodín po jedle. Pozíciu držte 30 – 60 sekúnd. Táto poloha strečuje chrbticu a hamstringy. Zlepšuje trávenie a aktivuje obličky a pečeň. Redukuje bolesti hlavy, zmierňuje úzkosť a lieči vysoký krvný tlak a nespavosť. Zvyšuje apetít a redukuje obezitu.

Marjariasana (Póza mačky)

Je podobná postaveniu tela mačky, cvičí sa ráno nalačno s čistými črevami alebo 4 – 6 hodín po jedle. Vtedy už telo strávilo potravu a vygenerovalo energiu na cvičenie. Pozíciu držte 10 sekúnd. Zlepšuje spinálnu flexibilitu a spevňuje ramená. Masíruje a aktivuje tráviace orgány a odstraňuje zo žalúdka nadmerný tuk. Zlepšuje cirkuláciu krvi a dodáva telu potrebný kyslík. Pravidelným cvičením odstránite napätie z tela.

Tadasana (Horská póza)

Jedná sa o základnú asánu, z ktorej vychádzajú iné polohy. Môžete ju cvičiť kedykoľvek počas dňa, ak však chcete pokračovať v ďalšom cvičení, mali by ste mať prázdny žalúdok a čisté črevá. Držte ju 10 – 20 sekúnd. Táto póza zlepšuje postavenie tela a spevňuje kolená a stehná. Zlepšuje ohybnosť chrbtice a redukuje ploché chodidlá. Reguluje tráviaci a nervový systém. Zlepšuje rovnováhu, tvaruje brucho, zlepšuje krvný obeh a uvoľňuje napätie z celého tela.

Vrikshasana (Póza stromu)

Strom sa cvičí v stoji a vyžaduje mať otvorené oči, aby ste udržali rovnováhu. Cvičte ráno, pretože vyžaduje koncentráciu, ktorá je výraznejšia po prebudení. Polohu držte minútu na každej nohe. Zlepšíte neuromuskulárnu koordináciu, posilníte kolená, vytvarujete svaly na nohách a zlepšíte vlastnú flexibilitu a stabilitu. Strom tiež zvyšuje koncentráciu a aktivuje mentálne schopnosti.

Trikonasana (Pozícia trojuholníka)

Táto póza skutočne pripomína trojuholník, pri ktorom musíte mať otvorené oči, aby ste udržali rovnováhu. Cvičte taktiež ráno na prázdny žalúdok, držte aspoň 30 sekúnd. Táto póza naťahuje svaly a zlepšuje telesné funkcie. Posilňuje kolená a nohy a je dobrá proti plochým chodidlám, bolestiam krku a stresu. Zmierňuje úzkosť a zlepšuje trávenie. Otvára chrbticu, boky a hamstringy.

Odstráňte bolesť v chrbtici a predĺžte líniu krku cvičením s valčekom

Máte stuhnutý a boľavý spodný chrbát? Hrbíte sa v ramenách? Ak áno, ste jednými z mnohých. „Moderná žena 21. storočia je multifunkčná

Read more

flexibilitu a imunitu posilnia